Read La sorgente degli amanti by Dương Thu Hương Free Online


Ebook La sorgente degli amanti by Dương Thu Hương read! Book Title: La sorgente degli amanti
Date of issue: 2010
ISBN: 8811683335
ISBN 13: 9788811683339
The author of the book: Dương Thu Hương
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 5.23 MB
Edition: Garzanti

Read full description of the books La sorgente degli amanti:

Un afoso pomeriggio di luglio, un piccolo villaggio di montagna dell'Asia orientale dimenticato da tutti. Suong non lo sa ancora, ma la sua vita sta per cambiare per sempre. Stesa ai piedi di un albero, si gode un breve momento di pausa dal lavoro nei campi e inizia a cantare. La sua voce si leva cristallina tra i rami degli alberi. Per Suong, orfana di entrambi i genitori, il canto è uno dei pochi momenti di libertà da una vita troppo dura per una ragazzina che non sa cosa sia la spensieratezza dell'infanzia. Huong, direttore di una compagnia teatrale itinerante, non ha mai sentito una voce simile: è lì di passaggio, ma non vuole andarsene prima di aver convinto Suong a partire con lui. Inizialmente intimidita dai suoi modi bruschi, Suong decide infine di fidarsi di quell'uomo un po' burbero, e abbandona le sue origini e la sua vecchia vita per seguirlo. Ad aspettarla c'è un lungo viaggio, ci sono il fuoco e l'odio, la fame e la nostalgia. Ma c'è anche l'amore. È un amore forte e appassionato quello che nasce tra Suong e Huong. Determinato a crescere nonostante tutto. Nonostante la guerra. Nonostante il passato. Nonostante le invidie. Ma quando forse tutto questo sarà passato, ecco che una minaccia, molto più pericolosa, si intrometterà tra di loro...
In corso di pubblicazione in più di dieci paesi, La sorgente degli amanti è stato una delle sorprese della scorsa stagione letteraria francese. Acclamata dalla critica come una delle nuovi voci della letteratura contemporanea, Duong Thu Huong racconta una storia di passione e di amore incondizionato, di menzogne e tradimenti, popolata di personaggi impossibili da dimenticare.

Read Ebooks by Dương Thu Hương



Read information about the author

Ebook La sorgente degli amanti read Online! Dương Thu Hương (b. 1947) is a Vietnamese author and political dissident. Formerly a member of Vietnam's communist party, she was expelled from the party in 1989, and has been denied the right to travel abroad, and was temporarily imprisoned for her writings and outspoken criticism of corruption in the Vietnamese government.

Born in 1947 in Thai Binh a province in northern Vietnam, Dương came of age just as the Vietnam War was turning violent. At the age of twenty, when she was a student at Vietnamese Ministry of Culture’s Arts College, Dương Thu Hương volunteered to serve in a women’s youth brigade on the front lines of “The War Against the Americans". Dương spent the next seven years of the war in the jungles and tunnels of Binh Tri Thien, the most heavily bombarded region of the war. Her mission was to “sing louder than the bombs” and to give theatrical performances for the North Vietnamese troops, but also to tend to the wounded, bury the dead, and accompany the soldiers along. She was one of three survivors out of the forty volunteers in that group. She was also at the front during China’s attacks on Vietnam in 1979 during the short-lived Sino-Vietnamese War. However, in the period after Vietnam’s reunification in 1975, Dương became increasingly outspoken and critical about the repressive atmosphere created by the Communist government. Upon seeing the conditions in the South – compared with the North – she began speaking out against the communist government.
Dương moved to Paris in 2006. In January 2009, her latest novel, Đỉnh Cao Chói Lọi, was published; it was also translated into French as Au zénith.


Ebooks PDF Epub



Add a comment to La sorgente degli amanti




Read EBOOK La sorgente degli amanti by Dương Thu Hương Online free

Download La sorgente degli amanti PDF: la-sorgente-degli-amanti.pdf La sorgente degli amanti PDF